Po završetku kolegija student bi trebao moći:

  1. Opisati  ulogu financija u nacionalnom gospodarstvu.
  2. Objasniti ulogu novca i stvaranje novca kreditno-depozitnom multiplikacijom.
  3. Objasniti financijski sustav i njegove osnovne elemente.
  4. Razlikovati vrste bankovnih poslova.
  5. Objasniti financijska tržišta i njihove osnovne oblike.
  6. Objasniti porezne obveznike najznačajnijih poreznih oblika i definirati poreznu obvezu za poduzeće temeljenu na najznačajnijim poreznim oblicim

Po uspješnom svladavanju kolegija, studenti će moći:

1. Objasniti razliku između gospodarskog rasta i gospodarskog razvoja

2. Analizirati strukturu svjetskog gospodarstva

3. Analizirati ulogu vodećih gospodarstava svijeta u globalnim procesima

4. Objasniti ulogu i značaj globalizacije

5. Objasniti globalne razvojne probleme

6. Objasniti koncept održivog razvoja i potrebu njegovog provođenja

Osnovni cilj kolegija je razviti sposobnost pravilnog tumačenja makroekonomskih pokazatelja te uvesti studente u metodologiju makroekonomske analize. Integriranim pristupom razvijat će se i proučavati makroekonomski model koji se temelji na implikacijama ravnotežnih uvjeta na tri skupine tržišta: tržište dobara, tržište rada i financijsko tržište.

Po uspješnom svladavanju kolegija, studenti će moći:

1. Argumentirano i jasno prezentirati zaključke mikroekonomske analize općoj i stručnoj publici.

2. Objasniti temeljne zakonitosti, vrste, funkcije i nedostatke tržišta te ulogu države u otklanjanju nedostataka tržišta

3. Primijeniti mikroekonomske koncepte i tehnike u analizi problema na razini poduzeća, industrije i potrošača.

4. Definirati ponudu i potražnju te njihove zakonitosti. Prikazati krivulje ponude i potražnje

5. Objasniti temeljne zakonitosti teorija ponašanja potrošača

6. Objasniti temeljne zakonitosti teorija proizvodnje

7. Objasniti temeljne zakonitosti teorija troškova te razlikovati pojedine vrste troškova

8. Razumjeti ponašanje i međuovisnost subjekata na tržištu

Cilj kolegija je upoznati studente s procesima u suvremenim organizacijama. Studenti će samostalno znati procijeniti okolnosti poslovnih procesa te donositi odluke u smjeru optimiranja poslovnih rezultata, pravilnog strukturiranja organizacija te ponajviše upravljati resursima organizacija.

UVODNI DIO: Pojam i razvoj logistike. Zadaci i značenje logistike. Znanstveno istraživačke metode u logistici. Strategijska važnost logistike. TEMELJI POSLOVNE LOGISTIKE: Potreba uvođenja poslovne logistike. Osnovica logističke koncepcije. Primjena logistike unutar poslovnih funkcija. Logistika nabave. Logistika proizvodnje. Logistika distribucije. Logistika skladišta. Tehnička logistika. Zdravstvena logistika. OBILJEŽJA LOGISTIČKE KONCEPCIJE: Načini promatranja. Logistička usluga i tržišna konkurentnost. Odnos logistike i drugih funkcija. Marketinška logistika. Razvojne tendencije u logistici. LOGISTIČKI SUSTAVI: Logistički procesi i logistički sustavi. Analiza, oblikovanje i implementacija logističkoga sustava. Logistika unutar poslovnih funkcija (logistika nabave, logistika proizvodnje, logistika skladištenja, logistika prodaje i distribucije). Proces narudžbi. Prijevozni sustav. Skladištenje i politika zaliha. Manipulacija robom (pakiranje, paletizacija, kontejnerizacija). POSLOVNA LOGISTIKA   INSTITUCIJSKI: Organizacija logističke funkcije. (planiranje, upravljanje i kontrola). Logističke tvrtke. Kooperacija logističkih tvrtki. Međunarodni logistički sustavi. LOGISTIČKI INFORMACIJSKI SUSTAV: Informacijska tehnologija kao podrška logističkoga upravljanja. Informacijski i komunikacijski sustav. Marketinški informacijski sustav. Tijekovi informacija u procesima nabave, prodaje i skladištenja. Nužnost primjene suvremene informatičke tehnike u logistici. Logistika i inovativni oblici menadžmenta.

Po završetku kolegija student bi trebao moći:

  1. Opisati organizaciju i proces strateškog planiranja marketinga.
  2. Analizirati metode i alate za sveobuhvatnu stratešku analizu marketinškog okruženja.
  3. Formulirati konkurentnu marketinšku strategiju u praksi konkretnog poslovnog subjekta.
  4. Valorizirati eventualno potrebna strateška partnerstva poduzeća.
  5. Implementirati i kontrolirati izabranu strategiju marketinga